افسردگی ورابطه آن با خیانت به همسر-۶

ساخت سابلیمینال رایگان,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال,سابلیمینال لاغری,نرم افزار سابلیمینال,سابلیمینال زیبایی,سابلیمینال عشق, کانال سابلیمینال تلگرام, سابلیمینال مسیج رایگان, فایل صوتی سابلیمینال رایگان,سابلیمینال ویکی پدیا,سابلیمینال,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال مسیج رایگان,دانلود رایگان سابلیمینال مسیج,دانلود رایگان فایل صوتی سابلیمینال مسیج,سابلیمینال لاغری,سابلیمینال عشق,نرم افزار سابلیمینال,کانال سابلیمینال تلگرام,فایل صوتی سابلیمینال رایگان
درمان افسردگی در زنان, درمان افسردگی در زنان خانه دار, راه های درمان افسردگی بدون دارو, درمان گیاهی افسردگی در زنان,

زوج درمانی رفتاری گروهی:

زوج درمانی رفتاری گروهی بر پایه یکپارچه سازی مدل گروهی و سیستماتیک بنا شده است . (کونگ ۲۰۰۰ – تیشمن و تیشمن – سال ۱۹۹۰ )

کلید دستیابی به این هدف شناسایی این تفکر است که چگونه ایده های آنی و اعوجاجات جمعی به روند افسردگی کمک میک ند . (بک – ۱۹۹۱ – کونگ ۲۰۰۰)

درمانگران زوجی گروهی به افسردگی به عنوان سیکل میان فردی منفی در رابطه زوجین نگاه می کنند . درمانگران به بررسی واکنش های عاطفی – تفسیر برخوردها و ریز مفهوم و درون مایه ی رابطه ی زناشویی می پردازند . (بوکوم و ابستین – ۱۹۹۰ )

در این مداخلات از روشهای مستقیم برای دست و پنجه نرم کردن با انتظارات آسیب دیده بیمار استفاده می شود . با وجود اینکه هدف این روش افزایش حمایت دو طرفه بین زوجین است اما ممکن است اگر یکی از همسرها تمایلی به همکاری نداشته و بر این باور باشد که خیانت به همسر جنبه ی دفاع از خود را داشته ، روند انجام کار با محدودیت هایی مواجه می شود .

روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری

از طرف دیگر اگر شخص افسرده همان کسی باشد که به همسرش خیانت کرده سرزنش و نکوهش خود و مقصر شمردنش ممکن اسن جزو عوامل کمک کننده به عمیقتر شدن افسردگی وی باشند .

مدل سی سی تی توسط کونگ در ۲۰۰۰ تست شد و در کاهش علائم افسردگی بسیار سودمند واقع شد . درمان بازسازی هویت گروهی در درمان افرادی که دچار تشویش در زندگی زناشویی شده اند نیز همچنین کاربردی است . (کریستن سن و هیون  – ۱۹۹۹) از آنجا که روش سی بی تی در درمان افسردگی و مشکلات زناشویی کارامد بوده است ، احتمال آن وجود دارد که مدل های ارتباطی  مشابه آن نیز در درمان همزمان خیانت به همسر  و افسردگی ایده آل باشند.

مادامی که مدل سی بی تی از ابتدای امر بر روی ادراک و رفتار برای رهایی از احساسات با الگوی ماکرو لول تمرکز دارد ( بوکام و همکاران – ۲۰۰۲ – صفحه ۲۸ ) ، سی بی سی تی مرکز گراست و نقش احساسات و تاثیر عوامل محیطی را برروی درمان روابط صمیمی در طی گذر زمان می داند . (ابستین و بوکام – ۲۰۰۲  – بوکام و همکاران ۲۰۰۲)

وابستگی بالغینیکی از زیرپایه های بنیادی روش درمانی در زوج درمانی متمرکز بر احساسات است . علاوه بر آن الن و بوکام در ۲۰۰۴ به رابطه ای قوی بین نوع وابستگی و انگیزه ی خیانت به همسر و نوع آن اشاره کردند . ( بلو و هارتنت ۲۰۰۵ )

این مدل بیان می دارد که روش ای اف تی با تمرکزی که بر وابستگی دارد ممکن است یک روش ایده آل برای درمان خیانت به همسر و شیوه های بروز آن در روابط باشد .

ای اف تی روشی تجربیست برای زوج درمانی که شواهدی قوی مبنی بر این وجود دارد که در طی زمان می تواند بسیار کارامد واقع گردد. (جانسون – ۲۰۰۲) . علاوه بر آن این روش به خوبی برای جراحات وابستگی که در نتیجه وابستگی رابطه ای به یکی – متعاقب برخورد نسنجیده آنها رخ میدهد ، جواب میدهد . (جانسون – ماکینن و میلیکین – ۲۰۰۱)

جانسون در ۲۰۰۴ بیان می کند که تروماهای رابطه ای که در نتیجه وابستگی به کسی ایجاد شده باشند بدان معناست که : آسیب ناشی از جدا شدن و تنها شدن در برابر یک تجربه شکست آمیز و آسیب پذیر – (صفحه ۲۶۷).

ارتباط این تئوری برای در نظر آوزدن گزینه های درمانی کارامد است وقتی هدف درمان زوجیست که به تازگی در آنها خیانت به همسر و افسردگی رخ داده است . اگرچه باید این قضیه روشن شود که نه همه ی کسانیکه مورد خیانت زناشویی واقع می شوند به آنها آسیبهای ناشی از وابستگی وارد شده یا افسرده می شوند،  اما مدل ای اف تی هر دو این مسائل را مورد هدف قرار می دهد . ( جانسون و همکاران – ۲۰۰۱) “

وقتی همسری برای کمک گرفتن با تمام وجود فریاد می زند یا تا آن لحظه آسیب زیادی به وی وارد شده و از سمت همسرش هیچ توجهی دریافت نمی کند ، اولین ریشه های اطمینان در دل او می شکند . (جانسون – ۲۰۰۴  – صفحه ۲۶۹)  .

روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,

در بیان این مورد که خیانت به همسر یک آسیب وابستگی مرتبط با ای اف تی است درمانگر:

۱٫همسر آسیب دیده را ترغیب می کند تا این حس آسیب پذیری رو که آن را به همسرش نسبت می دهد خطر کند و کنار بگذارد .

۲٫ در بازسازی احساسات خدشه دار شده بیمار که شامل رنجیده شدن و ترس از ترک شدن است،  به وی کمک کند .

۳٫به همسر وی کمک کند تا عبارات مربوط به خیانت به همسر را از حیث اهمیت آن در وابستگی رابطه اشان بشنود و درک کند نه بصورت بی عدالتی ای که در حق همسر آسیب دیده اش شده .

۴٫ببیند آیا شخص مجروح می تواند آسیبی که به وی وارد شده را بازسازی کند و غمش را بیان کند یا نه .

۵٫ همسر خیانتکار را ترغیب کند تا به مسئولیت پذیریش – درکش از موضوع و غم و پشیمانیش را اعتراف  کند .

۶٫همسر آسیب دیده را ترغیب کند تا از همسرش درباره ی راحتی و آرامش رابطه شان  بپرسد .

۷٫مادامی که به زوجین کمک می شود تا تعریف جدیدی را برای عبارت خیانت به همسر جایگزین کنند ، به همسر خائن کمک شود تا حس مسئولیت پذیری اش نسبت به همسرش پررنگ تر شود . (جانسون – ۲۰۰۴)

اگر مداخله در مراحل اولیه خیانت های زناشویی صورت گیرد از عوامل استرس زای بعدی – افسردگی – و از هم پاشیدگی خانواده جلوگیری می کند . ( بیچ و همکاران – ۱۹۹۰) مارچنت و هوک در ۲۰۰۰ بیان داشتند که خاموش ماندن و به صورت برخوردهای زننده با یکدیگر واکنش و تعامل داشتن ممکن است به بروز علائم افسردگی در هر دو همسر منجر شود .

ما بر این باوریم که ابتدا علائم افسردگی شناسایی و درمان شوند سپس با الگوهای نحوه تعامل زوجین مواجه شد – بویژه در مواردی که افسردگی شدید است . اگر در شناسایی و درمان علائم افسردگی ناموفق بمانیم درمان دارویی افزایش تعاملات مثبت و کاهش تعاملات منفی بی نتیجه خواهد بود . (مرچنت و هوک – ۲۰۰۰)

زنانی که تجارب شرم آوری در زندگی زناشویی خود دارند باید به صورت بالینی به آنها کمک شود تا با  احساسات مورد خیانت واقع شدن – تحقیر – و شرمندگی ناشی از افسردگی  کنار آیند . (کانو و اولیری – ۲۰۰۰ – صفحه ۷۸۰ )

با درمان بالینی کسی که تجربه شرم آوری در زندگی زناشویی اش داشته ، به آن شخص کمک می شود تا احساساتش به سمت خشم و کنترل داشتن روی پیرامونش و حتی احساس صمیمیت و نزدیکی با همسرش تغییر یابد . ( کانو – اولیری – هینز – ۲۰۰۴ )

درمانگر باید توجه داشته باشد که در موارد رابطه خارج چارچوب زناشویی و افسردگی شخص یا هر دوی زوجین ممکن است حمایت اجتماعی یا خانوادگی خود را از دست داده باشند .

افسردگی و تعاملات رابطه ای وابسته به آن با هم در ارتباطند . شخص افسرده و همسرش هر دو ممکن است برخوردهای یکدیگر را خشونت آمیز -بدون عاطفه –  ناصادقانه ونامطبوع برداشت کنند .

هر دو همسر ممکن است وارد چرخه ی منفی ای شوند که در آن شخص افسرده منفعل تر – شخص غیر افسرده ابرازگر احساسات منفی بیشتر نسبت به همسرش و نهایتا در نتیجه آن شخص افسرده مجدد بیشتر افسرده شود . (کونگ ۲۰۰۰)

 برای آشنایی بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید

رابـطـه زنـاشـویـی و اعـتـماد به نـفـس,تحکیم روابط عاشقانه, بهتر شدن روابط زن و شوهر ,رابطه عاشقانه باهمسر

در ادامه بخوانید:

مقالات درمان افسردگی و اضطراب
مقالات موفقیت فردی
تجربیات سرکارخانم محمدی از کارگاه آرامش در پرتو شکرگزاری
دانلود رایگان جلسه اول کارگاه آرامش در پرتو شکرگزاری
تست سنجش افسردگی
تست تشخیص افسردگی دکتر دیوید برنز
تست خوشبختی در زندگی
ترمیم خاطرات گذشته به روش خود هیپنوتیزم
تغییر الگوی ذهنی برای موفقیت به روش خود هیپنوتیزم

روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,روابط نامشروع ضربدری,رابطه نامشروع زنان شوهردار,

 

کانال تلگرام
سابلیمینال مسیج,سابلیمینال,سابلیمینال لاغری,نرم افزار سابلیمینال,سابلیمینال زیبایی,سابلیمینال عشق, کانال سابلیمینال تلگرام, سابلیمینال مسیج رایگان, فایل صوتی سابلیمینال رایگان,سابلیمینال ویکی پدیا,سابلیمینال,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال مسیج رایگان,دانلود رایگان سابلیمینال مسیج,دانلود رایگان فایل صوتی سابلیمینال مسیج,سابلیمینال لاغری,سابلیمینال عشق,نرم افزار سابلیمینال,کانال سابلیمینال تلگرام,فایل صوتی سابلیمینال رایگان

نظرات

نظری ثبت نشده.

نظر خودتان را با ما در میان بگذارید...

ایمیل شما نمایش داده نمی شود. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *