افسردگی ورابطه آن با خیانت به همسر-۲

ساخت سابلیمینال رایگان,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال,سابلیمینال لاغری,نرم افزار سابلیمینال,سابلیمینال زیبایی,سابلیمینال عشق, کانال سابلیمینال تلگرام, سابلیمینال مسیج رایگان, فایل صوتی سابلیمینال رایگان,سابلیمینال ویکی پدیا,سابلیمینال,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال مسیج رایگان,دانلود رایگان سابلیمینال مسیج,دانلود رایگان فایل صوتی سابلیمینال مسیج,سابلیمینال لاغری,سابلیمینال عشق,نرم افزار سابلیمینال,کانال سابلیمینال تلگرام,فایل صوتی سابلیمینال رایگان
افسردگی ورابطه آن با خیانت به همسر

افسردگی ورابطه آن با خیانت به همسر

وقتی زوجین با مشکلات زناشویی آزار دهنده و شرم آوری چون خیانت به همسر یا نخستین گامهای از هم فروپاشی زندگی متاهلی مراجعه می کنند ، روان درمانگر باید متوجه این قضیه بوده و علائم احتمالی افسردگی را بررسی کند .

تیم  دی – اس – ام   آی – وی –   تی – آر در سال ۲۰۰۰ معیارهای درمانی برای اختلالات افسردگی ماژور را خلاصه بندی کردند . پنج مورد از نه گزینه زیر باید در بیمار وجود داشته باشد که یکی از آنها خلق کسل و افسرده و از دست دادن شور و شوق و هیجان در فعالیت های مهیج است .

*خلق و خوی کسل و بیحال داشتن در بیشتر ساعات روز – که تقریبا هر روز تکرار شود .

*کاهش چشم گیر سطح علاقه و هیجان نسبت به فعالیت های مهیج.

* کاهش یا افزایش قابل توجه وزن که به رژِم غذایی ربطی نداشته باشد .

*بی خوابی یا تمایل شدید به خواب در کل روز .

* آشفتگی ذهنی – خستگی ذهنی – ناتوانی در تمرکز ذهنی و عقلایی

* احساس بی حالی – خستگی – جان نداشتن – از پا افتادگی …

* احساس گناه کردن یا احساس بی ارزش بودن داشتن

* ناتوانی در تمرکز و تصمیم گیری

*فکر کردن به خودکشی یا تفکری مداوم درباره مرگ .

خیانت به همسر,افسردگی و خیانت به همسر,موارد خیانت به همسر

این علائم اگر در همراهی با یک داغ یا عزاداری باشند به عنوان اختلال افسردگی ماژور شناخته نمی شوند . این توجه به غم و عزاداری سوگ کسی کمی کنایه آمیز است دربرابر سایر تروماهایی که ممکن است شخص متحمل شود از جمله خیانت زناشویی – جدایی زوجین از یکدیگر – طلاق – قهر – که ممکن است برای سالها شخص را درگیر کند بخصوص اگر پای بچه ای در میان باشد .

در موارد خیانت به همسر ، مرد یا زنی که به او خیانت شده غم و دردش را طوری توصیف میکند که اگر همسرش مرده بود برایش قابل تحمل تر بود . بعضی علائم افسردگی شامل احساس بدبختی و ناراحتی کردن – احساس خستگی و جان نداشتن – دیگر از چیزهایی که قبلا لذت میبرده ، لذتی نمی برد و هیجانی ندارد – احساس تشویش خاطر و پریشان حالی – همگی بخاطر کاهش سطح رضایتمندی از رابطه زناشویی می باشند .

(ویسمن ۲۰۰۱) . علاوه بر آن از آنجایی که یکی از تاثیرات خاص داروهای ضد افسردگی کاهش میل جنسی است ، همین مسئله می تواند ناخواسته مشکلاتی را در رابطه ایجاد کند .

عوامل استرس زای نسبی پیش گویی کننده افسردگی :

بیشتر تحقیقاتی که روی موضوع افسردگی و خیانت به همسر تمرکز دارد به مطالعه ی رابطه ی بین افراد متاهل هتروسکشوال می پردازد . مطالعات نشان می دهد که در این روابط حس تحقیر یا بی ارزش شمرده شدن می تواند نهایتا منجر به اختلال افسردگی حاد شود .

( کانو و اولیری – ۲۰۰۰  ، گلاس و رایت – ۱۹۹۷ ) به عنوان مثال پی بردن زن به رابطه خارج زناشویی شوهرش – تهدیدهای او به طلاق – آزار و اذیت و خشونت جسمی از جمله دلایلی هستند که نهایتا به افسردگی کلینیکال منجر می شوند . ( اولیری – ۲۰۰۵) . کانو و اولیری در سال ۲۰۰۰ به مقایسه بین دو گروه ، که در یک دسته وقایع تحقیر آمیز و شرم آوری در زندگی زناشویی اشان رخ داده بود و در دسته دیگر دعوا و نزاع های زناشویی بدون وقایع شرم آمیز مثل خیانت جنسی و … رخ داده بود ، پرداختند .

آنها مطالعه را از چندین حیث مثل سابقه افسردگی یا تاریخچه خانوادگی افسردگی تحت کنترل قرار دادند . مطالعه نشان داد که زنانی که در زندگی زناشویی شان وقایع تحقیر آمیز و شرم آور رخ داده بود علائم افسردگی را به مراتب بالاتری نسبت به گروه دیگر بروز دادند .

در حقیقت سه چهارم افرادی که با وقایع شرم آمیز در زندگی زناشویی شان مواجه شده بودند به افسردگی بالینی دچار شدند . یکی از توضیحات این نرخ بالای افسردگی در این افراد این بود که بعضی زنان میل دارند وقایع شرم آمیزی که در زندگی شان رخ داده را درونی کنند و در خودشان بریزند، خودشان را سرزنش کنند و مقصر بدانند و کارهای زشت همسرشان را مثل آتیشی به جان خودشان بیندازند و خود را بیشتر مستعد افسرده شدن کنند . ( اسپیرینگ – ۱۹۹۶) .

باورهای دوران تاهل هر کسی می تواند به سلامت روانی وی در مراحل انتقالی زندگی اش از یک بازه ی سنی به بازه ی دیگر خیلی کمک کند . (سیمون و مارکوسن – ۱۹۹۹) . سیمون و مارکوسن به مطالعه ازدواج – سلامت روانی و تصورات شخصی هر فرد درباره ی باورهایش از اهمیت و نقش ازدواج روی سلامت روانی فرد در هنگام مواجه با حوادث غیر قابل کنترل زندگی مثل طلاق و جدایی پرداختند .

آنها در مطالعه شان به این نتیجه رسیدند که در افرادی که به ازدواج به چشم یک تعهد و پایبندی مادام العمر نگاه می کنند، سطح آسیب پذیری و افسرده شدن در مقایسه با افرادی که چنین دیدگاهی ندارند بسیار بالاتر است. آنها نتیجه گرفتند که وقتی افکار با اعمال همخوانی دارند سلامت روانی در سطح بالاتری قرار خواهد داشت .

لیست در حال گسترشی از اعمال استرس زای زندگی که با شروع افسردگی در ارتباطند گرد آوری شده است. (کریستین هرمن – اولیری – آوری لیف ۲۰۰۱ ) چیزی که برای این گروه تحقیقاتی معما بود این بود که آیا مسائل و دغدغه های شدید زندگی متاهلی نیز می تواند به عنوان عاملی برای شروع افسردگی در زنانی که قبلا اصلا سابقه افسردگی را نداشته اند باشد یا خیر . ۵۰ زن بین سنین ۱۸ تا ۴۴ سال در این کارازمایی گنجانده شدند .

نتیجه مطالعه شان نشان داد که ۳۸ درصد شرکت کنندگان با شرایط روبرو برای اختلال افسردگی مواجه هستند . و از میان ۱۱ نفری که جدایی و طلاق ذز همسر را بعنوان یک عامل استرس زا بیان کرده بودند ۶۳ درصد آنها شرایط مواجه با افسردگی را داشتند .

این مطالعه برای ۳۸ درصدی قابل اهمیت است که با فاصله کوتاهی از یک واقعه منفی از ازدواجشان دچار افسردگی می شوند با وجود آنکه پیشتر هیچ گونه سابقه افسردگی نداشته اند .

 برای آشنایی بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید

رابـطـه زنـاشـویـی و اعـتـماد به نـفـس,تحکیم روابط عاشقانه, بهتر شدن روابط زن و شوهر ,رابطه عاشقانه باهمسر

در ادامه بخوانید:

 مقالات درمان افسردگی و اضطراب
 آیا کارگاه آرامش میتواند حال من را خوب کند؟
 دانلود رایگان جلسه اول کارگاه آرامش در پرتو شکرگزاری
 تست سنجش افسردگی
 تست تشخیص افسردگی دکتر دیوید برنز
 تست خوشبختی در زندگی
 آیا هنوز نتوانسته اید خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنید؟
 روشی برای تغییر زندگی و حرکت به سوی موفقیت

خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,خیانت مرد به زن چه حکمی دارد,شوهرم بهم خیانت کرده,

کانال تلگرام
سابلیمینال مسیج,سابلیمینال,سابلیمینال لاغری,نرم افزار سابلیمینال,سابلیمینال زیبایی,سابلیمینال عشق, کانال سابلیمینال تلگرام, سابلیمینال مسیج رایگان, فایل صوتی سابلیمینال رایگان,سابلیمینال ویکی پدیا,سابلیمینال,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال مسیج رایگان,دانلود رایگان سابلیمینال مسیج,دانلود رایگان فایل صوتی سابلیمینال مسیج,سابلیمینال لاغری,سابلیمینال عشق,نرم افزار سابلیمینال,کانال سابلیمینال تلگرام,فایل صوتی سابلیمینال رایگان

نظرات

نظری ثبت نشده.

نظر خودتان را با ما در میان بگذارید...

ایمیل شما نمایش داده نمی شود. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *