راز موفقیت – آنتونی رابینز -۲

ساخت سابلیمینال رایگان,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال,سابلیمینال لاغری,نرم افزار سابلیمینال,سابلیمینال زیبایی,سابلیمینال عشق, کانال سابلیمینال تلگرام, سابلیمینال مسیج رایگان, فایل صوتی سابلیمینال رایگان,سابلیمینال ویکی پدیا,سابلیمینال,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال مسیج رایگان,دانلود رایگان سابلیمینال مسیج,دانلود رایگان فایل صوتی سابلیمینال مسیج,سابلیمینال لاغری,سابلیمینال عشق,نرم افزار سابلیمینال,کانال سابلیمینال تلگرام,فایل صوتی سابلیمینال رایگان
آنتونی-رابینز-راز-موفقیت

تحقیقات پژوهشگران، پیوسته نشان داده است که افراد موفّق معمولاً به سرعت تصمیم می‌گیرند و وقتی انجـام کـاری را درست بدانند به آسانی از تصمیم خود برنمیگردند. برعکس، اشخاص شکستخورده معمـولاً دیـر تصـمیم می‌گیرند و تصمیم خود را به آسانی عوض می کنند. هر گاه تصمیم شایسته ای گرفتید، آن را رها نکنید.

او تقریباً نیمی از عمرش را در صـندلی چـرخ دار گذرانـده اسـت. بـا وجـود ایـن همـه مشکلاتِ فردی، او لابُد در شرایطی نیست که بتواند کیفیت زندگی دیگران را بهتر سازد.

آیا نظر شما غیر از این است؟ «داِ رابرتس»، مجسّمة لحظات بی همتای تصمیم و ارادة انسانی است. وی نخستین فرد معلولی است که بدون داشتن دست و پا، از دانشگاه کالیفرنیا و برکلی فارغ التحصیل شده و به ریاست ادارة توانبخشی ایالـت کالیفرنیـا رسـیده اسـت. وی کـه مدافع خستگی ناپذیر افراد معلول است، توانسته است قوانینی را برای حفظ کلّیة حقوق انسانی معلولین به تصویب برساند و برای اجرای آن قوانین نیز ابتکارات بسیاری را نشان دهد. شما هیچ بهانة قابل قبولی ندارید. هم اکنون سه تصمیم بگیرید که وضع سلامت، شغل و روابط زندگیتان را بهتـر سـازد و آنگاه بر اساس آن تصمیم ها عمل کنید.

چگونه می‌توانید چیزی نامرئی را قابل دیدن کنید؟

اوّلین قدم آن است که رؤیا و آرزوی خود را با دقّت و روشنی تعریف چیزی که حدّ کنید. تنها توانایی های شما را مشخّص می‌کند، همین است که بتوانید با دقّت، خواستة خود را تعریف کنیـد. اکنون می‌خواهیم آرزوها و رویاهای شما را متبلور سازیم و ظرف چند روز آینده برنامه ای بریزیم کـه مطمئنّـاً شـما را بـه هدف برساند. همة ما، چه بدانیم و چه ندانیم، دارای هدفهایی هستیم این. هدف‌ها هر چه باشند، بـر زنـدگی مـا تـأثیر اساسـی دارنـد. معذلک بعضی از هدفها، نظیر اینکه من باید قبضها و صورتحسابهای خود را پرداخت کـنم، هـیچ شـور و هیجـانی در انسان ایجاد نمی‌کند.

رمز آزاد کردن نیروهای واقعی آن است که هدفها ی هیجان آوری برای خود قرار دهید که حقیقتاً نیروی خلّاقی را در شما زنده کند و محرّک شور و شوق باشد. هم اکنون هدف های آگاهانه خود را انتخاب کنید. هدف‌هایی را که به نظرتان ارزش تعقیب کردن دارند، در نظـر آوریـد. آنگاه یک هدف را که مهیّ جتر باشد برگزینید. چیزی باشد که به خاطر آن، صبح‌ها زودتـر از خـواب برخیزیـد و شب‌ها دیرتر به بستر بروید. برای رسیدن به آن هدف، تاریخ معیّنی را در نظر بگیرید و در چند سطر بنویسید که چرا حتماً باید تا آن تاریخ به هدف برسید. آیا این هدف، آنقدر بـزرگ هسـت کـه برایتـان شـور آفرین باشـد؟ یـا باعـث شـود کـه از چهارچوب محدودیت های خود فراتر بروید؟

ظرفیتهای نهفته خود را آشکار کنید؟ اگر تاکنون اتومبیل یا وسیلة تازهای خریده باشید، متوجّه شده اید کـه پـس از خریـد، مشـابهِ آن را در همـه جـا مشـاهده می‌کنید. البته آن اشیا، قبل از آن هم در اطراف شما وجود داشته اند، امّا متوجّه آنها نمی شده اید. موضوع ساده است. بخشی از مغز مسئول است تا کلّیة اطّلاعات را غربال کند و فقط آنچـه را کـه بـرای بقـا و یـا موفّقیـت ضروری است وارد ذهن نماید. بسیاری از چیزها در اطرافتان وجود دارند که به کار موفّقیت و عملی شدن رویاهـای شـما می‌آیند، امّا متوجّه وجود آن‌ها نمی‌شوید. زیرا هدفهای خود را به روشنی تعریف نکرده اید و به عبارت دیگر به مغز خود نیاموخته اید که آن چیزها دارای اهمّیت هستند. پس از آنکه هدفها یا امور مهم را به ذهن خود یادآور شدید، نوعی غربال ذهنی به نام سیستم فیلترینگ ذهنـی» به کار می افتد.

این بخش از ذهن مانند آهن با عمل می‌کند و کلّیة اطّلاعـات و فرصت‌هایی را کـه ممکـن اسـت موجـب موفّقیت سریع و رسیدن شما به هدف شود، جذب می‌نماید. بهکار انداختن این کلیدِ نیرومند عصبی، می‌تواند ظـرف چنـد روز یا چند هفته، شکل زندگی شما را واقعاً دگرگون کند.

راهنمای هدفگذاری و برنامه ریزی سیستم RAS:

از امروز به مدّت چهار روز و هر روز به مدّت ده دقیقه وقت خود را صرف هدفگذاری کنید. توجّه: هدف‌های خود را در دفترچه ای یادداشت کنید.. در هنگام انجام این تمرین مرتّباً از خود بپرسید «: اگر مطمـئن بـودم کـه بـه هـر خواسته‌ای خـواهم رسـید و در هـیچ زمینه ای شکست نخواهم خورد، در آن صورت چه چیزی را می‌خواستم و چه می‌کردم؟».3 خوش باشید و به عوالم کودکی برگردید. در یک فروشگاه بزرگ اسباب بازی، روی زانوی بابانوئـل (یـا عمـو نـوروز) نشسته‌اید. در آن حالتِ هیجان و انتظار، هیچ خواهشی آنقدرها بزرگ نیست. بهای هیچ چیزی آنقدرها گـزاف نیسـت. همه چیز در دسترس است.

روز اوّل: هدف‌های مربوط به رشد فردی احساس رفاه و دارندگی، پایه ای است برای رسیدن به هر نوع موفّقیت دیگر در زندگی. پنج دقیقه فکر کنید و همة امکانات را در نظر بگیرید: دلتان می‌خواهد چـه مطـالبی را بیاموزیـد؟ چـه مهارت‌هایی را می‌خواهید فرا بگیرید؟ چه خصلتهایی را می‌خواهید در خود به وجود آورید؟ دوستان شما چه کسانی باید باشـند؟ خـود شما چه کسی می‌خواهید باشید؟ برای رسیدن به هر هدف، مهلت معیّنی قائل شوید. مثلاً (شش ماه، یک سال، پنج سال، ده سال یا بیست سال) 3. بزرگ‌ترین هدفی را که می‌خواهید تا یک سال دیگر به آن دست یابید مشخّص کنید. 4. ظرف دو دقیقه شرح مختصری بنویسید و توضیح دهید که چرا باید حتماً و به طور قطع ظرف یـک سـال آینـده بـه آن هدف برسید.

روز دوم: هدف‌های شغلی و اقتصادی خواه آرزوی شما این باشد که در رشتة حرفهای خود سرآمد و پیشتاز باشید و میلیونها بر ثروت خـود بیفزاییـد و خـواه علاق همند باشید که به عنوان دانشجوی رشتة تخصّصی، سرمایه ای از علم بیندوزیـد، اکنـون فرصـت داریـد کـه نسـبت بـه هدفها ی خود اطمینان یابید. 1. پنج دقیقه فکر کنید و همه امکانات را در نظر بگیرید. چه مبلغ پول می‌خواهید بیندوزید؟ از شغل خود و یا شرکتی کـه در آن کار می‌کنید چه انتظاراتی دارید؟ درآمد سالانه مورد انتظار شما چقدر است؟ چه میتصم هـا یی در زمینـة مـالی بایـد بگیرید؟. برای رسیدن به هر یک از هدف های خود مهلتی قائل شوید (مثلاً. شش ماه، یک سـال، پـنج سـال، ده سـال یـا بیسـت) سال 3. بزرگ‌ترین هدفی را که می‌خواهید ظرف یک سال آینده به آن دست یابید مشخّص کنید. 4. ظرف دو دقیقه شرح مختصری بنویسید و توضیح دهید که چرا باید حتماً ظرف یک سال آینده به آن هدف برسید.:

روز سوم: هدفهای تفریحی و ماجراجویانه اگر از نظر مالی هیچ محدودیتی نداشتید، دلتان می‌خواست چه کنید و یا چه چیزهایی را داشته باشید؟ اگر هم اکنون یـک غول جادویی در مقابل شما حاضر می‌شد تا شما را به آرزوهایتان برساند چه آرزویی می‌کردید؟ 1. پنج دقیقه فکر کنید و همة امکانات را در نظر بگیرید. دلتان می‌خواهد چـه چیزهـایی را بسـازید یـا بخریـد؟ دلتـان می‌خواهد در چه اتّفاقاتی حضور داشته باشید؟ به چه ماجراهایی علاقمند هستید؟ برای رسیدن به هر یک از هدفهای خود مهلت معیّنی قائل شوید (مثلاً شش ماه، یـک سـال، پـنج سـال، ده سـال یـا) بیست سال 3. بزرگ‌ترین هدفی را که می‌خواهید ظرف یک سال آینده به آن دست یابید مشخّص کنید. 4. ظرف دو دقیقه، شرح مختصری بنویسید و توضیح دهید که چرا باید به طور قطع ظرف یک سال آینـده بـه آن هـدف برسید.

روز چهارم: هدف‌های معنوی و اجتماعی اکنون فرصت دارید که اثری از خود باقی بگذارید. میراثی به وجود آورید که تغییـری واقعـی در زنـدگی دیگـران پدیـد آورد. 1. پنج دقیقه فکر کنید و همة امکانات را در نظر بگیرید. چه خدمتی از شما ساخته است؟ در چه اموری و بـه چـه کسـانی می‌توانید کمک کنید؟ چه چیزهایی را می‌توانید ایجاد کنید؟. برای رسیدن به هر یک از هدفها ی خود مهلت معیّنی قائل شوید (مثلاً. شش مـاه، یـک سـال، پـنج سـال، ده سـال یـا) بیست سال 3. بزرگ‌ترین هدفی را که می‌خواهید ظرف یک سال آینده به آن دست یابید مشخّص کنید. 4. ظرف دو دقیقه، شرح مختصری بنویسید و توضیح دهید که چرا باید به طور قطع ظرف یک سـال آینـده بـه آن هـدف برسید. هرگز هیچ هدفی را رها نکنید، مگر اینکه ابتدا قدم مثبتی در جهت تحقّق آن برداشته باشید.

هم اکنون لحظه ای فکر کنید و اوّلین قدمی را که باید در جهت رسیدن به هدف بردارید، مشخّص سازید. برای اینکه پیشرفت کنید، چه قـدمی را بایـد امروز بردارید؟ حتّی یک قدم کوچک (مثلاً زدن یک تلفن، یک قول و یـا یـک برنامـه ریـزی مقـدّماتی) شـما را بـه هـدف نزدیک‌تر می‌کند. آنگاه کارهای سادهای را که باید از امروز تا ده روز دیگر انجام دهید، به صورت برنامـه ریـزی بـه روی کاغذ بیاورید. این برنامة ده روزه، یک رشته عادتها را میدر ما ایجاد کند و نیروی محرّکة توقّـف ناپـذیری را بـه وجـود می‌آورد که موفّقیت دراز مدّت شما را تضمین می همکند. از اکنون شروع کنید! اگر یک سال دیگر، به همة هدف‌های خود برسید چه احساسی خواهید داشت؟

چه نظری نسبت به خودتان پیـدا خواهیـد کرد؟ زندگی را چگونه خواهید دید؟ پاسخ به این سؤالات باعث می‌شود تا دلایل قاطعی برای رسیدن به هدف پیدا کنیـد. اگر بدانید که چرا باید کاری را انجام دهید، چگونگی انجام آن به آسانی معلوم خواهد شد. از فرصت استفاده کنید و چهار هدف یک سالة خود را مشخّص سازید. زیرِ هر یک از هدفها، در یـک پـاراگراف شـرح دهید که چرا مطلقاً خود را مقیّد میدانید که ظرف یک سال به آن هدف‌ها نائل شوید. رمز رسیدن به هدفها، شرطی کردن ذهن است. دست کم روزی دو بار، هدفهایی را که نوشته‌اید بررسی کنید.

آن‌ها را در جایی قرار دهید که هر روز چشمتان به آنها بیفتد: مثلاً در دفتر یادداشتهای روزانه، روی میز کـار، در کیـف پـول یـا روی آینة دستشویی که در هنگام اصلاح صورت، آن‌ها را ببینید. به خاطر داشته باشید که اگر دائمـاً راجـع بـه چیـزی فکـر کنید و افکار خود را روی آن متمرکز سازید، به سوی آن حرکت می‌کنید. ایـن، راهـی سـاده و بسـیار پـر اهمّیـت بـرای برنامه ریزی سیستم فیلترینگ ذهنی(RAS) است. اگر تلاشتان برای رسیدن به هدف، عبث به نظر رسید، آیا باید هدف خود را تغییر دهید؟ پاسخ مطلقاً منفی است!

“پشتکار”، ارزشمندترین عامل شکل دهندة کیفیت زندگی است و حتّی از استعداد نیز مهم‌تر اسـت.

بنـابراین هـیچکس تاکنون صرفاً به علّت داشتن علاقه به هدفی نرسیده است. انسان باید خود را متعهّد و پایبند کند. آیا ممکن اسـت کـه در اثر یک شکستِ موقّتی، بینش و تواناییهایی پیدا کنیم که در آینده حتّی به موفّقیتهای بزرگ‌تری دسـت یـابیم؟

راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیتآنتونی رابینز,راز موفقیت,

کانال تلگرام
سابلیمینال مسیج,سابلیمینال,سابلیمینال لاغری,نرم افزار سابلیمینال,سابلیمینال زیبایی,سابلیمینال عشق, کانال سابلیمینال تلگرام, سابلیمینال مسیج رایگان, فایل صوتی سابلیمینال رایگان,سابلیمینال ویکی پدیا,سابلیمینال,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال مسیج رایگان,دانلود رایگان سابلیمینال مسیج,دانلود رایگان فایل صوتی سابلیمینال مسیج,سابلیمینال لاغری,سابلیمینال عشق,نرم افزار سابلیمینال,کانال سابلیمینال تلگرام,فایل صوتی سابلیمینال رایگان

نظرات

نظری ثبت نشده.

نظر خودتان را با ما در میان بگذارید...

ایمیل شما نمایش داده نمی شود. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *