افسردگی ورابطه آن با خیانت به همسر-۴

ساخت سابلیمینال رایگان,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال,سابلیمینال لاغری,نرم افزار سابلیمینال,سابلیمینال زیبایی,سابلیمینال عشق, کانال سابلیمینال تلگرام, سابلیمینال مسیج رایگان, فایل صوتی سابلیمینال رایگان,سابلیمینال ویکی پدیا,سابلیمینال,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال مسیج رایگان,دانلود رایگان سابلیمینال مسیج,دانلود رایگان فایل صوتی سابلیمینال مسیج,سابلیمینال لاغری,سابلیمینال عشق,نرم افزار سابلیمینال,کانال سابلیمینال تلگرام,فایل صوتی سابلیمینال رایگان
زن- مرد- عصبی- ناراحت-بهترین داروی افسردگی, درمان افسردگی در مردان, درمان افسردگی خفیف,

افسردگی ورابطه آن با خیانت به همسر-۴

گزینه های درمانی :

زوج درمانی در کل یک گزینه ی موثر درمانی برای درمان افسردگی است . در حالیکه درمان فرد به تنهایی برای درمان افسردگی تنها علائم افسردگی را تخفیف می دهد – حال آنکه زوج درمانی قادر است هم علائم را از بین برده هم رابطه زوجین را بهبود بخشد .

(پاترسون – ویلیامز – گراف گراندز – چاما – ۱۹۹۸ ) اگرچه در این رابطه هنوز مشکلاتی وجود دارد اما پلان درمانی مربوط به افسردگی و خیانت زناشویی توسط زوج درمانگر ها برآورد دقیق شده است . ما پیشنهاد می کنیم که درمانگرها با مکانیزم و روند تغییرات آشنا بوده و آگاه باشند که هر زوجی ممکن است شیوه ی درمانی متفاوتی داشته باشد . (بوکام – ابستین و لاتایلاده – ۲۰۰۲ ) .

گزینه های درمانی متعددی برای زوجینی که با دو ویژگی خیانت زناشویی و افسردگی مراجعه می کنند وجود دارد که متعاقبا خواهیم گفت . ما صحبتمان را محدود به روشهایی می کنیم که برای درمان همزمان افسردگی و خیانت به همسر مفید و موثر واقع شده اند . ( بیچ – ۲۰۰۳) .

مادامی که بیچ ۲۰۰۳ – کونگ ۲۰۰۰ – و مید ۲۰۰۲ ، همگی گزینه های درمانی موجود برای درمان همزمان خیانت زناشویی و افسردگی را مورد تحلیل قرار داده اند ، مرور و نقد ادبی هیچ مورد استرس زایی را در رابطه زناشویی به اندازه خیانت به همسر حاد نشمرده است .

تعیین اینکه کدام مددجو برای درمان افسردگی با روش زوج درمانی فرد خوبیست به این بستگی دارد که آیا او رابطه زناشویی شان را عامل اصلی افسردگی اش می داند یا خیر . ( بیچ ۲۰۰۳ – بیچ ۲۰۰۱ ) . اگر یکی از زوجین احساس مسئولیت و تعهد نسبت به زندگی زناشویی شان نمیکند زوج درمانی شیوه ی مناسبی برای درمان آنها نخواهد بود .

اگر فرد از قبل از اینکه همسرش انگیزه ی خیانت جنسی به وی داشته ، ایده های خودکشی در ذهن داشته باشد – باید پیگیری و بررسی های محتاطانه ای برای پیگیری سلامت وی صورت گیرد . (بیچ – ساندین – اولیری – ۱۹۹۰) .

پرینس و جاکوبسون در ۱۹۹۵ به مرور و بررسی زوج درمانی و خانواده درمانی در درمان اختلالات تاثیر پذیر پرداختند . در مقایسه با گروه کنترل ، آزمونهای بعد از درمان در درمانهای رفتاری زوجین و نیز درمانهای تحلیل شناختی روی خود فرد ، از ارجحیت برخوردار بودند .

خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,

البته درمان رفتاری زوجین به بهبود روابط زناشویی آنها نیز منجر شده که این امر در مورد افرادیکه فقط خود شخص تحت درمان روان شناختی بوده به مشابه گروه کنترل هیچ بهبودی در روابط زناشویی آنها حاصل نشده است.  پرینس و جاکوبسون همچنین به کار تحقیقاتی ابستین اشاره کردند ( ابستین و همکاران ۱۹۸۸ ) که پیشنهاد به ترکیب دو سیستم روان درمانی و دارو درمانی می کرد .

اگر جلسات خانواده درمانی به شیوه دارو درمانی بیمار دارای افسردگی اضافه شود ، هم عملکرد خانواده افزایش می یابد هم علائم افسردگی بهبود می یابد . ( پرینس و جاکوبسون ۱۹۹۵) .

خیانت به همسر,افسردگی و خیانت به همسر,موارد خیانت به همسر

مداخلات گروهی :

گوردون – بوکام – و اسنیدر در ۲۰۰۴ یک پروتوکل درمانی سه مرحله ای برای درمان گروهی پیشنهاد دادند : فاز اول درمان تمرکزی بر تاثیر رابطه خارج چارچوب زناشویی دارد . این مرحله به مشخص کردن بحران آنی بین زوجین در برابر نقاط قوت آنها ، سپس تنظیم پلان درمانی آنها با ایفای وظیفه به هر یک از آنها تا پیاده شدن کامل روند درمان می پردازد .

در این مرحله از درمان است که درمانگر باید به بررسی علائم افسردگی یا ایده ای خودکشی در هریک از زوجین بپردازد و مشخص کند که آیا پای آن شخص سوم از رابطه ی این زوج بریده شده یا خیر . از آنجایی که افسردگی – تشویش خاطر و شرمندگی همگی ممکن است متعاقب یک رابطه ی خارج زناشویی رخ دهد ، در فاز اول درمانی لازم است تا از شخص آسیب دیده حمایت شود .

شدت احساسات در این مرحله بالاست و گوردون – بوکام و اسنیدر در ۲۰۰۴ به درمانگرها پیشنهاد می کنند که به هر دو زوجین در این مرحله اصول بیان احساسات ، برقراری ارتباطات ، درک بهتر آنچه رخ داده و چگونگی کنار آمدن با آنها را  بیاموزند . مرحله دوم کار درمانی دربردارنده جست و جو درباره محتوای فعل و مفهوم انجام آن کارهاست. بعضی از اهداف این مرحله از درمان شامل موارد زیر است :

-ارزیابی محتوای کار

– یک احتمال واقع بینانه درباره پتانسیل انجام مجدد فعل

– ایجاد امنیت نسبی برای شخص آسیب دیده – توانایی آنها برای ارزیابی و ایجاد تغییراتی که به رابطه طولانی مدت آن ها جان می بخشد .

مرحله نهایی کار ادامه دادن است. زوجین میتوانند پس از اطلاع تصمیمی گرفته و به پیش روند که ممکن است بخشیدن جزئی از آن باشد . (گوردون و همکاران ۲۰۰۴ – اسپیرینگ ۱۹۹۶) . مدلی که گوردون و همکاران برای بخشیدن پیشنهاد دادند یک نمای واقعی از رابطه ی بین زوجین را به نمایش می گذارد که به موجب آن شخص آسیب دیده از تمامی احساست منفی ای که نسبت به همسر آسیب رسانش داشته خلاص می شود وانگیزه اش برای تنبیه همسرش کمتر می شود . ادامه دادن مسیر ممکن است به این معنی باشد که زوجین بخواهند از هم طلاق بگیرند و به این صورت به زندگیشون ادامه دهند .

 برای آشنایی بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید

رابـطـه زنـاشـویـی و اعـتـماد به نـفـس,تحکیم روابط عاشقانه, بهتر شدن روابط زن و شوهر ,رابطه عاشقانه باهمسر

در ادامه بخوانید:

مقالات درمان افسردگی و اضطراب
مقالات موفقیت فردی
تجربیات سرکارخانم محمدی از کارگاه آرامش در پرتو شکرگزاری
دانلود رایگان جلسه اول کارگاه آرامش در پرتو شکرگزاری
تست سنجش افسردگی
تست تشخیص افسردگی دکتر دیوید برنز
تست خوشبختی در زندگی
ترمیم خاطرات گذشته به روش خود هیپنوتیزم
تغییر الگوی ذهنی برای موفقیت به روش خود هیپنوتیزم

خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,خیانت مرد به زن در اسلام,داستان خیانت زن به شوهر,

کانال تلگرام
سابلیمینال مسیج,سابلیمینال,سابلیمینال لاغری,نرم افزار سابلیمینال,سابلیمینال زیبایی,سابلیمینال عشق, کانال سابلیمینال تلگرام, سابلیمینال مسیج رایگان, فایل صوتی سابلیمینال رایگان,سابلیمینال ویکی پدیا,سابلیمینال,سابلیمینال مسیج,سابلیمینال مسیج رایگان,دانلود رایگان سابلیمینال مسیج,دانلود رایگان فایل صوتی سابلیمینال مسیج,سابلیمینال لاغری,سابلیمینال عشق,نرم افزار سابلیمینال,کانال سابلیمینال تلگرام,فایل صوتی سابلیمینال رایگان

نظرات

نظری ثبت نشده.

نظر خودتان را با ما در میان بگذارید...

ایمیل شما نمایش داده نمی شود. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *