ضمیر ناخوداگاه و قدرت هیپنوتیزم
کتاب ضمیر ناخودآگاه,ضمیر ناخودآگاه فروید,ضمیر ناخودآگاه از دیدگاه یونگ,تعریف ضمیر ناخودآگاه,
گفتیم که روح از دو قسمت مجزا تشکیل شده است قسمت آگاه یا عقلانی و قسمت نا آگاه یا ضمیر باطن.
پس ضمیر باطن هر فرد مرکز و مقر هیجانات و عواطف وی به شمار می رود که روح خلاقه از آن کانون زاده می شود.
اگر فکر خوبی به سر راه دهید نتیجه خوبی برداشت خواهید کرد و به عکس.
اگر دیده ای به ضمیر باطن برسد بر آن می شود تا به نحوی آن را به مرحله اجرا در آورد و به عبارتی عامل اجرای نیات بد یا خوب می گردد.
اگر در جهن منفی به کار افتد شخص را دچار شکست و ناکامی خواهد ساخت ولی اگر تفکرات سازنده و هماهنگی داشته باشیم با موفقیت و سعادت روبرو خواهیم شد آرامش روح و سلامت جسم زمانی میسر میگردد که بتوان به نحو شایسته ای چنین اندیشه ای را بر سر راه داد.
هر آنچه را که به ذهن می سپارید و هر آنچه را که صحیح می پندارید ضمیر باطن آن را می پذیرد و در زندگی شخصی متجلی می سازد.
این شمایید که فرمان صادر می کنید و ضمیرتان چشم بسته ایده ای را که برایش فرستاده اید در خود ضبط و سپس آن را اجرا می کند.
روانشناسان عقیده دارند هنگامی که افکاری به ضمیر باطن سپرده می شود مثل آن است که آثار و علائمی بر سلول های مغز به جا می گذارد.
به این علت است که بعد از انکه ضمیر باطن ایده ای را دریافت کرد در فرصت مناسب آن را برای اجرا و عمل آماده می سازد تا به یاری تداعی معانی و مفاهیمی که در طول عمر کسب کرده آمیره نوینی بوجود آورد و این را مجموعا در خدمت هدف (ارباب) یا فرمانده قرار دهد و آنگاه با بهره گیری از گنجینه لایزال و نیروی هوش و دهن به رفع معضل پردازد.
گاه پاسخ مسئله را به فوریت ارائه می کند و گاه روزها و ماهها تلاش و کاوش میکند و راه به جایی نمی برد چون راه حل ها در نظر او مناسب و منطقی نمی آیند.
پس به این نتیجه می رسیم که دو سیستم فعال در روح وجود دارد :
یکی روح و وجدان آگاه یا شعور روشن که قادر به استدلال و تعقل است و قدرت انتخاب دارد.
مثلا هر کس کتاب ،خانه ، دوست و شریک خود را انتخاب می کند و تمامی این تصمیمات در وجدان آگاه گرفته می شود .
ولی از سویی دیگر بعضی اندام واره های بدن بدون نظر شخص به فعالیت شبانه روزی خود ادامه می دهند.
مثل قلب دستگاه گردش خون و تنفس و گوارش و غیره که جدای از وجدان آگاه با وجدان ناآگاه یا ضمیر باطن سر و کار پیدا میکنند.
باز هم تکرار می کنیم طبقه زیرین وجدان بسان مزرعه ای است که هر گونه تخم و دانه ای را اعم از خوب یا بد را در خود پرورش می دهد .
کتاب ضمیر ناخودآگاه,ضمیر ناخودآگاه فروید,ضمیر ناخودآگاه از دیدگاه یونگ,تعریف ضمیر ناخودآگاه,
افکار شما یعنی همان دانه ها فعال و مثبت هستند زنهار که افکار مخرب و منفی را در کشتزار باطن ننشانید!
کشتزاری که قدرت انتخاب ندارد و هر چه از خوب و بد و راست و دروغ تحویلش بدهید در خود ضبط و نگهداری می کند و روزگاری آن دروغ زندگیتان را به عنوان راست تحویلتان خواهد داد و ثمر پندارهایتان را در جلوی چشمتان زنده خواهد کرد و به این دلیل به آن وجدان یا ضمیر ناآگاه میگویند و ما در اینجا عنوان ضمیر باطن را بر میگزینیم و به هر حال هر دو اشاره به یک مفهوم دارد .
آزمایشهایی که روانشناسان در این زمینه بر روی هیپنوزها (خواب مصنوعی) انجام داده اند به این نتیجه رسیده که ضمیر باطن قدرت انتخاب و استدلال ندارد و به این علت در این گونه مواقع هر تلقینی هر قدر هم که نادرست و خطا باشد همان را می پذیرد و بر حسب ماهیت تلقین وارد عمل میشود.
فرض کنیم که یک هیپنوتیزوربه شخص مقابل خود تلقین می کندکه ناپلئون بناپارت یا سگ و گربه است .شخص می کوشد تا نقشی را که به او تلقین شده است به نحو احسنت انجام دهد
شگفت آنکه شخصیت وی لحظه به لحظه دگرگون می شود و سعی می کند تا در قالب شخصیتی که باید جا گیرد به خوبی انجام وظیفه کند .
با این مثال تفاوت بارز بین وجدان آگاه و ضمیر ناآگاه روشن می شود
و این که وجدان آگاه چونه استدلال و تعقل می کند و وجدان ناآگاه چطور بی تفاوت و خنثی باقی می ماند و عاری از قدرت انتخاب می گردد
و از همین جا اهمیت داده ها به ضمیر،ضمیر باطن و نااگاه معلوم می شود که چرا پیام ها بایستی مثبت و امیدوار کننده و نشاط انگیز و سرشار از خوش بینی و طراوت و تازگی باشد .
غالبا وجدان آگاه را وجدان عینی می نامند زیرا عقیده بر این است که با اشیا ظاهری و خارجی سر و کار دارد . به عبارت بهتر وجدان عینی با جهان عینی تماس و برخورد پیدا میکند . و توسط حواس پنج گانه این ارتباط برقرار می شود .
وجدان عینی هر کس راهنمای اوست و در تماس با محیط عصای دست وی می شود .
عمل مشاهده و تجربه آموزی و دانش اندوزی توسط وجدان عینی صورت میگیرد و همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم یکی از مهمترین وظایف وجدان عینی همان استدلال و تعقل می باشد.
کتاب ضمیر ناخودآگاه,ضمیر ناخودآگاه فروید,ضمیر ناخودآگاه از دیدگاه یونگ,تعریف ضمیر ناخودآگاه,
بار دیگر به این مبحث مهم اشاره می کنیم که وجدان دهنی و ضمیر باطن آدمی قادر نیست هم چون وجدان عینی و آگاه قضاوت و استدلال کند .
گفتیم که اگر تلقینها و پیامهای غلط و نادرست بدان بدهید روزگاری به صورت تجربه و آزمایش و خاطره به سراغ شما خواهد آمد و گریبانگیرتان خواهد شد پس هر بلایی که سرتان آمده معمولا افکاری بوده که روزگاری به صورت اعتقاد به صحیفه ضمیر سپرده بودید.
برای زدودن آن کافی است تا اندیشه ها و باورهای مفیثد و سارنده را به ذهن بسپارید و داده های منفی و مخرب را از آن پاک کنید.
اجازه دهید مثالی بیاورم:
فرض کنید سوار بر یک کشتی تفریحی هستید و در روی عرشه آن به مسافری برخورد میکنید با اینکه هوا خوب و لطیف است رو به او کرده و می گویید:” رنگتان پریده.مثل اینکه دریا زده شده اید؟ “
مسافر نگون بخت که تا آن زمان سرخوش و بی خیال به تفریح و هواخوری مشغول بود ناگاه به فکر فرو می رود و این بار به راستی رنگش می پرد و احساس می کند حال خوشی نداردو حتی در مقابل پیشنهاد شما که حاضر میشوید او را به کابینش راهنمایی کنید تسلیم دمی شود و در برابر تلقین منفی شما سر فرود می آورد………
در ادامه به قدرت هیپنوتیزم و بررسی تاثیر بسیار بالایی که هینپنوتیرم روی ضمیر ناخود اگاه می گذارد خواهیم پرداخت
با هیپنوتیزم می توان مشکلات ریز را برطرف کرد که مفصلا به توضیح ان خواهیم پرداخت
مشکلات روحی روانی ، عاطفی ، افسردگی ، وسواس ، ترس و اضطراب و دلشوره و دلهره ، تیک های عصبی ، ترس ، خجالت ، اعتماد به نفس ، لکنت زبان ، اعتیاد ، افکار مزاحم ، مشکلات جنسی ( سردمزاجی ، ناتوانی ، انحرافات جنسی ، تمایلات هم جنس خواهانه) ، تقویت ارده ، پراشتهایی و کم اشتهایی عصبی ، چاقی و لاغری ، دردهای عضلانی ، سر درد های عصبی و میگرن ، تپش قلب ، مشکلات رفتاری ، جمع گریزی ، مشکلات رفتاری کودکان و…..
در ادامه بخوانید:
ویدئوهای آموزشی هیپنوتراپی و ضمیر ناخودآگاه
مقالات مغز و ضمیر ناخودآگاه
آیا راهی برای برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه وجود دارد؟
دانلود رایگان فایل های آموزشی
فایل های خود هیپنوتیزم
دانلود رایگان فایل های انگیزشی
دانلود رایگان هیپنوتراپی پنهان جذب فراوانی
هیپنوتراپی پنهان چیست و چگونه عمل می کند؟
کتاب ضمیر ناخودآگاه,ضمیر ناخودآگاه فروید,ضمیر ناخودآگاه از دیدگاه یونگ,تعریف ضمیر ناخودآگاه,کتاب ضمیر ناخودآگاه,ضمیر ناخودآگاه فروید,ضمیر ناخودآگاه از دیدگاه یونگ,تعریف ضمیر ناخودآگاه,کتاب ضمیر ناخودآگاه,ضمیر ناخودآگاه فروید,ضمیر ناخودآگاه از دیدگاه یونگ,تعریف ضمیر ناخودآگاه,کتاب ضمیر ناخودآگاه,ضمیر ناخودآگاه فروید,ضمیر ناخودآگاه از دیدگاه یونگ,تعریف ضمیر ناخودآگاه,کتاب ضمیر ناخودآگاه,ضمیر ناخودآگاه فروید,ضمیر ناخودآگاه از دیدگاه یونگ,تعریف ضمیر ناخودآگاه,کتاب ضمیر ناخودآگاه,ضمیر ناخودآگاه فروید,ضمیر ناخودآگاه از دیدگاه یونگ,تعریف ضمیر ناخودآگاه,کتاب ضمیر ناخودآگاه,ضمیر ناخودآگاه فروید,ضمیر ناخودآگاه از دیدگاه یونگ,تعریف ضمیر ناخودآگاه,
نظرات
نظری ثبت نشده.